Ciupercile sunt un pilon important al alimentației noastre, deoarece sunt aliment extrem de sănătos, versatil și bogat în nutrienți, o alegere potrivită pentru oricine își dorește să piardă în greutate.

Dar de ce sunt ciupercile un bun aliat în dietă?

Au puține calorii

Ciupercile pot fi preparate în multe feluri, de la supe la garnituri sau feluri principale. Adevăratul avantaj al consumului de ciuperci este că, deși conferă o senzație de sațietate, nu are multe calorii, așadar nu îngrașă.

Sunt bogate în proteine

Proteinele reprezintă unul dintre principalii piloni ai alimentației noastre de zi cu zi, indiferent dacă vorbim de proteine de origine animală sau vegetală. Cei care fac și sport pe lângă dietă trebuie să fie și mai atenți la aportul de proteine, deoarece procesul de regenerare al mușchilor necesită un aport optim de proteine.

Au un conținut înalt de apă

Consumul suficient de apă este esențial pentru corpul nostru, respectiv e bine să consumăm alimente cu un conținut ridicat de apă, cum ar fi fructele și legumele, deoarece acestea au un volum mai mare datorită apei, de aceea conferă senzația de sațietate fără a fi o bombă calorică pentru organism.

Sunt o sursă excelentă de fibre

Consumul de alimente bogate în fibre este esențial pentru buna funcționare a sistemului digestiv. Conținutul ridicat de fibre din ciuperci, combinat cu conținutul scăzut de calorii, asigură o senzație de sațietate de lungă durată, iar dacă am mâncat o masă de calitate, nu căutăm să mâncăm sau să ronțăim ceva la scurt timp după masă. Consumul de alimentele bogate în fibre ne face să ne simțim sătui și poate reduce senzația constantă de foame, eliminând gustările frecvente dintre mesele principale, care pot duce cu ușurință la o alimentație neregulată și la creșterea în greutate.

Se digeră mai greu

Deoarece ciupercile nu sunt un aliment întocmai ușor de digerat, e important să le preparăm așa cum se cuvine, pentru a evita să ne deranjeze stomacul. Avantajul lor este, însă, că sistemul digestiv are nevoie de mai mult timp pentru a-l digera, de aceea senzația de sațietate va ține mai mult.

 

Ciupercile pot fi preparate în multe feluri, de aceea este super simplu să facem din ele mâncăruri sănătoase pentru întreaga familie. Pe cât posibil, să nu folosim făină sau grăsimi în aceste rețete, și atunci nu vor interfera cu dieta.

V-am pregătit și o rețetă simplă, dar delicioasă cu ciuperci și brânză:

Ciuperci umplute cu brânză

Ingrediente

  • 1/2 kg ciuperci champignon albe sau brune, de mărime medie
  • 300 g brânză
  • 40 g cașcaval
  • 50 ml zeamă de lămâie
  • puțin unt
  • sare
  • piper alb măcinat

Mod de preparare

Tăiem picioarele ciupercilor și curățăm pălăriile.

Le fierbem timp de câteva minute în apă sărată cu zeamă de lămâie, după care le strecurăm și le lăsăm să se răcească.

Amestecăm brânza cu piperul.

Umplem pălăriile ciupercilor cu brânză.

Punem pălăriile umplute într-un vas termorezistent uns cu unt, le presărăm cu cașcaval ras și le punem în cuptor până când devin aurii și brânza se topește.

Citește mai multe rețete gustoase cu ciuperci aici.