Ciupercile sunt un aliment incredibil de versatil, tocmai de aceea au devenit un ingredient popular în prepararea multor mâncăruri delicioase. Există nenumărate moduri în care le putem include în alimentația noastră, iar consumul lor are multe beneficii.

Deși unul dintre motivele pentru care consumăm ciuperci este gustul lor intens și delicios, e bine să știm și ce beneficii poate avea consumarea acestui superaliment bogat în nutrienți cu privire la sănătatea noastră.

Ciupercile au puține calorii, însă conțin multe vitamine, minerale și antioxidanți, motiv pentru care sunt considerate a fi componente importante în orice tip de alimentație. Dar ce trebuie să știm despre ciuperci?

Ciupercile au un conținut de apă de 92%

Cu siguranță știm cu toții cât de important este aportul adecvat de apă pentru organism, deoarece contribuie la bunăstarea noastră, sănătatea organelor și la buna funcționare a acestora. Totuși, deseori ne este greu să consumăm suficientă apă. În acest caz, alimentele cu un conținut ridicat de apă ne pot ajuta, deoarece corpul nostru primește și o cantitate semnificativă de apă din ele. Ciupercile sunt un astfel de aliment, deoarece conțin 92% apă. Cu toate acestea, acest lucru este avantajos și în timpul preparării lor, deoarece ciupercile se prepară în propria umiditate în timpul aburirii.

Sunt o sursă excelentă de vitamine

Ciupercile conțin o mulțime de vitamine B, vitamina C și D. Ciupercile sunt una dintre puținele surse naturale de vitamina D din alimente. Pe lângă faptul că are mai multe vitamine B, este și o sursă semnificativă de vitamina B12, care este importantă pentru vegetarieni, deoarece această vitamină se găsește cel mai frecvent în produsele de origine animală. De asemenea, conține folat, care este o formă naturală de vitamina B9 și joacă un rol semnificativ mai ales la femeile gravide, fiind un nutrient cheie pentru dezvoltarea optimă a bebelușului. Conținutul de vitamina C este important pentru sistemul imunitar. Vitamina D este o vitamină liposolubilă pe care corpul nostru o poate produce atunci când este expusă la lumina soarelui și este importantă, deoarece ajută la absorbția calciului, sănătatea sistemului imunitar și creșterea oaselor. Ciupercile expuse la raze UV sunt surse deosebit de bune de vitamina D. Vitamina D din ciuperci nu se descompune la căldură.

Poate ajuta la prevenirea cancerului

Unele studii și studii clinice au arătat că consumul regulat de ciuperci poate juca un rol important în prevenirea bolilor precum cancerul mamar, ovarian, de colon și prostată, deoarece antioxidanții din ciuperci pot suprima sau reduce creșterea și proliferarea celulelor canceroase.

Sunt o sursă de minerale

Printre mineralele esențiale pentru funcționarea și sănătatea optimă a corpului nostru, potasiul, fierul, cuprul, seleniul, zincul, fosforul și magneziul sunt prezente și în unele soiuri de ciuperci. Aceste minerale și oligoelemente esențiale sunt necesare pentru multe procese din corpul nostru, cum ar fi susținerea funcțiilor cognitive, a sistemului imunitar, a circulației, a sănătății osoase și a multor alte procese.

Conțin fibre și proteine

Fibrele din ciuperci ajută la sănătatea sistemului cardiovascular, scad nivelul colesterolului din sânge și ajută la prevenirea și tratarea diabetului de tip 2. Consumul multor fibre poate reduce riscul apariției diabetului de tip 2 și poate ajuta la scăderea glicemiei la diabetici. În același timp, sunt foarte nutritive datorită conținutului ridicat de fibre, astfel încât sentimentul de sațietate poate fi un beneficiu și pentru persoanele care țin dietă. De asemenea, este bogat în aminoacizi esențiali și conține proteine ​​care sunt foarte asemănătoare în compoziție cu proteinele de origine animală.

Nu conțin gluten și lactoză

Ciupercile sunt sărace în carbohidrați, calorii și grăsimi, astfel încât consumul acestora poate fi o alternativă excelentă pentru persoanele care urmează o dietă, diabetici sau persoanele sensibile la gluten și lactoză.

Sunt bogate în antioxidanți

Radicalii liberi sunt produse secundare toxice ale metabolismului și ale altor procese corporale. Acestea se pot acumula în organism, rezultând în stres oxidativ, care poate deteriora celulele corpului și poate duce la o varietate de probleme de sănătate, cum ar fi bolile cardiovasculare. Ciupercile sunt o sursă excelentă de antioxidanți. Antioxidanții din ciuperci includ seleniul, vitamina C și colina.

Contribuie la scăderea tensiunii arteriale

Ciupercile sunt o sursă foarte bună de potasiu, despre care se știe că reduce efectele negative ale sodiului asupra corpului nostru. Cu toate acestea, potasiul scade tensiunea în vasele de sânge, deci poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale.

Pot contribui la pierderea în greutate

Ciupercile au un conținut scăzut de calorii, dar găsim cantități semnificative de fibre, proteine ​​și vitamine în ele, deci sunt excelente și pentru cei care doresc să slăbească. Ciupercile comestibile nu au grăsimi sau colesterol, dar conțin o mulțime de alți nutrienți importanți. În plus, ciupercile pot ajuta la reducerea aportului de carne, adăugând o aromă sărată unică alimentelor fără carne.

Așadar, ciupercile nu sunt doar ingrediente delicioase pentru alimentele noastre preferate, ci au și un efect pozitiv asupra sănătății noastre, de aceea este recomandat să le includem în dieta noastră și să consumăm regulat diferite tipuri de ciuperci comestibile. Poate că cele mai frecvente sunt ciupercile champignon, dar putem experimenta și cu alte ciuperci comestibile, deoarece fiecare poate oferi un gust inedit și o experiență unică în felurile noastre de mâncare preferate.