Înainte de toate trebuie să clarificăm că ciuperca nu face parte din categoria de legume dar nici a fructelor şi nu este nici animal. Datorită acestora, valoarea nutritivă, conţinutul, componentele diferă fundamental de orice alt aliment proaspăt. Omul de rând consumă ciuperca în special ca specialitate, cu toate că poate fi element util al oricărui meniu şi dincolo de caracterul scăzut de calorii, are şi multiple avantaje în alimentaţie. Conform celor mai noi cercetări, consumul zilnic de ciuperci are efect pozitiv asupra nivelului de colesterol, asupra sistemului imunitar şi pe lângă faptul că asigură organismului multe vitamine şi săruri minerale de bază, prin conţinutul redus de calorii ajută la păstrarea greutăţii corporale sănătoase.

Gastronomia modernă a constatat, că datorită conţinutului natural de giutarnat, poate realiza alifia a cincea a „umami”-ului descoperită de cercetătorii japonezi. Ca efect al acestei calităţi, la alimentele preparate din ciuperci trebuie adăugată mai puţină sare. Consumul redus de sare duce la scăderea riscului îmbolnăvirilor cardio-vasculare.

Ciuperca are conţinut foarte scăzut de calorii, este fáră colesterol şi practic nu conţine niciun fel de grăsimi. În comparaţie cu legumele, conţine cu mult mai multe proteine, iar compoziţia de glucide este asemănătoare cu cea a roşiei.

100g ciuperci albe conţin următoarele:

Parametri, componenţi Cantitate Procentul cons. zilnic
Calorie 22 kCal (92,1 kJ) 1%
Glucide 3,3 g 1%
Grăsimi 0,1 g 1%
Fibre aliment 1 g 4%
Proteine 3,1 g 6%
Vitamina C 2,1 mg 4%
Vitamina D 18 IU 5%
Vitamina B1 (tiarnină) 0,1 mg 5%
Vitamina B2 (riboflavină) 0,4 mg 24%
Vitamina B3 (nacină) 3,6 mg 18%
Vitamina B5(acid pantotenic) 1,5 mg 15%
Vitamina B6 (piridoxină) 0,1 mg 5%
Vitamina B8 (kolin) 17,3 mg
Acid folic 16 µg 4%
Vitamina B12 (kobalamină) 0,01 µg 1%
Potasiu 318 mg 9%
Fosfor 86 mg 9%
Magneziu 9 mg 2%
Sodiu 5 mg 0%
Calciu 3 mg 0%
Fier 0,5 mg 3%
Zinc 0,5 mg 3%
Cupru 0,3 mg 16%
Mangan 0,01 mg 2%
Seleniu 9,3 µg 13%

 

Comments are closed.